SúÄasnosÅ¥ a budúcnosÅ¥
Posledné roky boli na Gymnáziu Cyrila Daxnera v znamenà mnohých zmien. Zmeny na naÅ¡om gymnáziu sa stávajú neodmysliteľnou súÄasÅ¥ou každého jedného Å¡kolského roka a zasahujú vÅ¡etky roviny a funkcie Å¡koly: vzdelávanie, mimovyuÄovacie a žiacke aktivity, rozvoj talentov, vzÅ¥ahy s vysokými Å¡kolami, vzÅ¥ahy k ÄalÅ¡Ãm partnerom Å¡koly, medzigeneraÄné aktivity, tvorbu mediálneho obrazu Å¡koly v elektronickom priestore …
Pravdepodobne som nevymenovala všetko, taký rozmanitý je školský svet na našom gymnáziu.
VnÃmame, že v spoloÄenskom povedomà panuje presvedÄenie, ako Å¥ažko prijÃma Å¡kolstvo zmeny, že vôbec Å¥ažko nachádza relevantné a užitoÄné zmeny, že ich nevie uskutoÄňovaÅ¥, že ich nechce iniciovaÅ¥. Predchádzajúci odsek vÅ¡ak prezrádza, že na naÅ¡om vranovskom gymnáziu je zmena stavebným kameňom nášho Å¡kolského sveta.
NaÅ¡ou vÃziou na najbližšie roky je gymnázium poskytujúce výborné vzdelanie, aktÃvny komunitný život a intenzÃvne spojenie s praxou. NaÅ¡ou misiou je udržiavaÅ¥ a skvalitňovaÅ¥ súÄasnú úroveň vÅ¡eobecného vzdelávania naÅ¡ich žiakov, zároveň im vytvoriÅ¥ veľký priestor na sebarozvoj, na efektÃvny rozvoj ich mäkkých zruÄnostÃ. K tomu nám „doba po korone“ položila na stôl ÄalÅ¡iu úlohu – dostaÅ¥ nás von z ulÃt, kde sme pred pandémiou hľadali útoÄisko a kde sme si zvykli ostávaÅ¥ skrytà pred pnutÃm súÄasného života, vrátiÅ¥ bežnému životu intenzitu osobných kontaktov, dostaÅ¥ (nielen) mladých do reálnych, nie virtuálnych vzÅ¥ahov: vÅ¡etko tak, aby nám to dávalo zmysel … Pri dosahovanà cieľov majú poslúžiÅ¥ aj pripravované novinky na GCD: nové nepovinné predmety v Å¡kolskom vzdelávacom programe, Å¡kolské záujmové diskusné spolky, spolok absolventov Alumni GCD, aktÃvny Å¡kolský parlament so svojimi pracovnými výbormi, téma wellbeing v Å¡kole, nový Å¡kolský elektronický informaÄný systém – to vÅ¡etko vytvárané v úzkej spolupráci so žiakmi – hlavnými aktérmi Å¡kolského sveta GCD.
Svet sa veľmi zmenil, aj naÅ¡e gymnázium sa veľmi zmenilo. Nasledujúce roky, predpokladám, prinesú veľkú akceleráciu tohto trendu. A veľa digitalizácie, zmeny obsahu vzdelávania – jedným slovom veľa nových nárokov na vÅ¡etkých.
Pre nás pedagógov nie je ľahké pracovaÅ¥ v takom dynamickom Å¡kolskom svete. V tom tkvie jeho nároÄnosÅ¥, v tom je vÅ¡ak jeho krása…
PhDr. Zuzana Dragulová, PhD., riaditeľka GCD Vranov nad Topľou