Slovenský jazyk a literatúra
„Knihy nie sú na to, aby sme im verili, ale sú predmetom bádania.
KeÄ prechádzame knihou, nemali by sme sa pýtaÅ¥, Äo v nej je, ale zvažovaÅ¥, Äo to znamená.“ (Umberto Eco)
Slovenský jazyk a literatúra sa na gymnáziu vyuÄuje vo vÅ¡etkých roÄnÃkoch s dotáciou hodÃn 3-3-4-3.
Anglický jazyk
Anglický jazyk sa stal neoddeliteľnou súÄasÅ¥ou nášho každodenného života a preto je veľmi dôležité vedieÅ¥ gramaticky správne a sebavedomo komunikovaÅ¥.
Na hodinách anglického jazyka si žiaci upevňujú vedomosti zÃskané na základnej Å¡kole a rozÅ¡irujú ich o nové gramatické javy, novú slovnú zásobu a nové zruÄnosti pod vedenÃm skúsených pedagógov, ktorà na Å¡kole vytvárajú prÃjemnú atmosféru bez stresu a strachu zo Å¡koly.
Nemecký jazyk
Predmet nemecký jazyk spadá do vzdelávacej oblasti Jazyk a komunikácia a na Gymnáziu Cyrila Daxnera vyuÄuje ako druhý cudzà jazyk. Cieľom predmetu je rozvÃjaÅ¥ komunikaÄné schopnosti žiakov, teda ich schopnosÅ¥ prijÃmaÅ¥ a odovzdávaÅ¥ informácie komunikaÄnému partnerovi, ako aj schopnosÅ¥ žiakov porozumieÅ¥ a vyjadrovaÅ¥ svoje myÅ¡lienky a pocity ústnou aj pÃsomnou formou, a to na úrovni A1 až B1 podľa SpoloÄného európskeho referenÄného rámca.
Matematika
Pri vyuÄovanà predmetu matematika prihliadame na súÄasné potreby spoloÄnosti a preto sa zameriavame na Äo najkvalitnejÅ¡iu prÃpravu žiakov na ich budúce uplatnenie v živote.
Zameriavame sa na vysoké Å¡koly technického charakteru, na ekonómiu, zahraniÄný obchod, managment, medzinárodné vzÅ¥ahy, informatiku a na humanitné odbory ( právo, psychológia, politológia, … ) s prihliadnutÃm na ÄasÅ¥ prijÃmacej skúšky z „logiky“.
Informatika
V predmete informatika na pridaných hodinách si žiaci viac rozvinú poÄÃtaÄovú gramotnosÅ¥ a programovanie. Nosnou ÄasÅ¥ou informatiky na naÅ¡om gymnáziu je rieÅ¡enie problémov pomocou poÄÃtaÄa a algoritmické rieÅ¡enie problémov bežného života a praxe. Na hodinách informatiky sa dozviete nielen to, ako sa tvoria 3D modely, ako funguje poÄÃtaÄová sieÅ¥, alebo ako sa vytvára program pre mobilné telefóny.
Fyzika
PoslanÃm vyuÄovania fyziky je poskytnúť žiakom vedomosti a zruÄnosti, ktoré im umožnia správne chápaÅ¥ a vysvetľovaÅ¥ javy, deje a zákonitosti reálneho sveta a spolu s poznatkami z iných prÃrodovedných predmetov utváraÅ¥ obraz o svete.
Biológia
Biológia je vedný odbor zaoberajúci sa Å¡túdiom živej prÃrody. S touto krásnou a k bádaniu inÅ¡pirujúcou vedou, ktorá rozvÃja prÃrodovednú gramotnosÅ¥, sa Å¡tudenti nášho gymnázia stretávajú v priebehu prvých troch rokoch Å¡túdia.
Chémia
Å kolský vzdelávacà program predmetu „Chémia“ na GCD vychádza zo Å¡tátneho vzdelávacieho programu Å VP ISCED 3A. Experiment je teda základom poznania a predstavuje neoddeliteľnú súÄasÅ¥ výuÄby chémie na Å¡kolách. Vzdelávanie predmetu „chémia“ sme preto na GCD obohatili predmetom „praktická chémia“ pre žiakov so zvýšeným záujmom o Å¡túdium chémie v BIO-CHE module.
Ruský jazyk
Spolu so slovenským, anglickým a nemeckým jazykom patria medzi všeobecnovzdelávacie predmety a vytvárajú vzdelávaciu oblasť Jazyk a komunikácia. Cieľom je, aby žiak vedel komunikovať
s rusky hovoriacimi ľuÄmi.
Dejepis
Dejepis patrà medzi spoloÄenskovedné predmety, ktorý sa spolupodieľa na formovanà charakteru Äloveka, na spôsobe jeho komunikácie a správania prostrednÃctvom spoznávania minulosti nielen územia Slovenska, ale aj Európy a sveta.
Geografia
Geografia je veda o Matke Zemi, ktorú stojà za to milovaÅ¥, chrániÅ¥ a poznávaÅ¥. Je to živá veda, ktorá využÃva a pracuje s poznatkami množstva iných vedeckých disciplÃn. Geografia je strecha, ktorá umožňuje, aby ostatné predmety, medzipredmetové vzÅ¥ahy a prierezové témy spolu dávali zmysel.
ObÄianská náuka
Predmet je koncipovaný tak, aby svojÃm obsahom pomáhal žiakom orientovaÅ¥ sa v sociálnej realite a zaÄleňovaÅ¥ sa do rôznych spoloÄenských vzÅ¥ahov a väzieb. Otvára cestu k realistickému sebapoznávaniu a poznávaniu osobnosti druhých ľudà a k pochopeniu vlastného konania i konania druhých ľudà v kontexte rôznych životných situáciÃ.
Umenia a kultúra
Cieľom predmetu umenie kultúra je viesÅ¥ žiakov k tomu, aby vnÃmali umelecké diela a kultúrne prejavy ako prirodzenú súÄasÅ¥ svojho života. Aby aj sami tvorili nieÄo krásne, pretože krásu treba zažiÅ¥. Predmet sa vyuÄuje s 1-hodinovou dotáciou týždenne v 1. a 2.roÄnÃku a je klasifikovaný známkou.
Telesná výchova
Predmet telesná a Å¡portová výchova vytvára priestor na uvedomenie si potreby celoživotnej starostlivosti žiakov o svoje zdravie, na zÃskanie teoretických vedomostà a praktických skúsenostà vo výchove k zdraviu prostrednÃctvom Å¡portových aktivÃt. Poskytuje základné informácie o biologických, telesných, pohybových, psychologických a sociálnych základoch zdravého životného Å¡týlu.